'המשקפיים' של 'קול חי': מדור הברנז'ה הכי בועט ברשת יוצא לדרך

    המשקפיים 5 Comment on 'המשקפיים' של 'קול חי': מדור הברנז'ה הכי בועט ברשת יוצא לדרך
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכדי להיות המוביל, העדכני והבועט ביותר מבין האתרים החרדיים ברשת, מגייסים מיטב כתבי ועורכי אתר 'קול חי' את חמשת חושיהם ומחדדים אותם עד הקצה, ובכך מפיקים את המרב למען ציבור הגולשים הנאמן.

    אך דא עקא, כאשר החושים הגיעו למיצוי והשאיפה לשלמות עדיין בוערת בקרבנו, החלטנו להשתמש גם באביזרי הלבוש שלנו… וכך, נולד לו בשעה טובה מדור 'המשקפיים'.

    וזאת עליכם לדעת, כי 'המשקפיים' של 'קול חי' צופות ובוחנות, מעודכנות ומתעדות, ואף לא דבר מהנעשה בברנז'ה החרדית, נעלם מבעד זגוגיותיה. ובכן, בוא נצא לדרך.

    'המשקפיים' הפליגו השבוע בעדשות רוחם אל ערבות אוקראינה, שם בילו/התעלו מיטב עיתונאי התקשורת החרדית, שפונקו ע"י חברת  up  מבית אלעל, המנסה להתמודד עם מושבים מיותמים בדרך ליעד שמפנק את מבקריו במינוס 10 מעלות בממוצע.

    מי שללא ספק גנב את ההצגה, היה איש 'קול חי' הרב ישראל גליס, שמצא בכל פתית שלג בעיירה נידחת או בכל גרגר חול בתחנת דלק שכוחה על אם הדרך, את הקשר לסיפורי ההיסטוריה הירושלמיים.

    הגם שגילה גינוני כוכבות, שום דבר לא הכין אותו להפתעה שחיכתה לו במעז'יבוז'. עוגת יומהולדת מעוטרת וססגונית הוגשה לשולחן ארוחת הערב, והחברים פצחו בשירה ובחגיגה לכבוד חתן האירוע המופתע.

    עד רגע זה מאמץ גליס את מוחו כדי להבין איך דלף תאריך יום ההולדת שלו, אותו הקפיד לשמור בסוד. תמורת סיפור עסיסי ונוסטלגי על המשקפיים של הבובע מלכה מנוחתה עדן, נשקול להעביר לו את המידע המסווג.

    תמונה 2 (2) תמונה 3 (4) תמונה 1 (2)

    ומי שלקח ברצינות רבה מדי את מטרת הנסיעה להשתטח על קברי צדיקים, וביצע "השתטחות" פיזית במהלך המסע, הלא הוא בכיר עורכי אתר 'קול חי' יעקב גרודקה, שתועד בפוזה הבאה:

    תמונה 4 (3)

    מבעד לאדים שכיסו את 'המשקפיים', שעלו מצלחת צ'ולנט מהבילה במסעדת שטיסל, נצפה לו כתב התרבות של ערוץ 2 אילן לוקאץ', כשהוא בוחן דרך החך את תרבות האוכל הבני ברקית.

    צוות העוזרים והנהגים של שר הדתות דוד אזולאי, התכונן ליום עבודה אפרורי ומשמים ביותר. גם אתם תודו שסיור במועצה הדתית אשדוד וביקור בבית עלמין הם לא הרגעים הזוהרים והנוצצים בחייו של איש ציבור.

    הביקור קיבל תפנית דרמטית כשהסתבר שגם בבית עלמין יכולים להיות אטרקציות. השר ופמלייתו נצפו נוסעים ברכב "בימבה" מלכותי, שהוצג בפניהם כהמחשה לפתרון התחבורתי עבור זקנים וחולים הזקוקים להסעה בין שבילי בית העלמין הנפתלים.

    6e87f55fbd49c42338d04e05b6c72388

    גם אם אתם דור עשירי למשפחה ירושלמית או פולנית קרת מזג, ביקורו הממושך של האדמו"ר מסקווירא, על שלל אירועיו וטקסיו, הניע שריר בלבכם והצית בכם רגש חסידי חבוי. זה בדיוק הזמן להשריש בלב כי גם צחצוח הנעליים של החסידים מלאכת קודש היא, וללמוד אתם צריכים:

    סקווירא

     

    מחמוח מגפיים חסיד סקווירא עם מגפיים

     

    ברגעים אלו ממש, מתרווחים להם בכורסאות הלובי של אי אלו מלונות בדרום הארץ, נופשים חרדיים שצפויים ליהנות משבת שירה על חוף ים סוף, בליווי מיטב הזמרים והחזנים. אך יש מי שבחר להקדים את חגיגות הזמר והחזנות, והידר בכך כבר בשבת שעברה.

    בעיר העברית הראשונה, נקרעו המתפללים בין שני תפילות שבת חגיגיות. משפחת פינק הידועה אירחה את החזן צבי וייס עם מקהלתו של מרדכי סובול, לרגל היארצייט לראש משפחתם.

    'המשקפיים' היו עדים לדרמה שקדמה לשבת החגיגית, כשהסתבר כי בית הכנסת בשדרות סמאטס, שם ביקש פינק לערוך את האירוע סירב נחרצות, בטענה שהמתפללים סובלים מ'עודף' שבתות חזנות, דבר שאילץ להעביר את התפילה לישיבת ה'יישוב' החרדית, שם נאלצו הבחורים הצעירים לארח את זקני ונכבדי העיר לתפילה ממושכת.

    'המשקפיים' הידקו את אחיזתם על פניהם, מחשש טלטול, ואצו רצו לבית הכנסת היכל מאיר ברחוב מאנ"ה. כבר מפינת רחוב אבן גבירול הסואן, נשמע ברמה קולו של הטנור המטאור, החזן שלמה סלצקי, שהדהים את הנוכחים בעצמת קולו.

    בעוד הרב הראשי דוד לאו נצפה בישיבת הישוב, נחרדו לרגע 'המשקפיים' לגלות פילוג במשפחת המלוכה הרבנית, כשהאב, רבה הראשי של תל אביב נצפה מופיע בבית הכנסת המתחרה. רק אחרי שהתברר כי לא מדובר ברב עצמו אלא במנצח המקהלה יוסלה קלצקין שמיטיב לחקות אותו במדויק, נחה נפש 'המשקפיים'.

    קלצקין עושה הרב לאו:

    האיש שעל ה'שיבר' של המדינה, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, גילה כישורים גם בניהול ה'שיבר' של תחנת הדלק בכניסה לבני ברק, ובחר במסלול תדלוק עצמי.

    תמונה

    'המשקפיים' מיהרו להתמקם על הפנים האמתיות של אמנון לוי, עיתונאי ערוץ 10 בעל האובססיה לחרדים, והמריא אתו עד לבירת הממלכה המאוחדת, שם הוא סייר בקהילה החרדית, ואף הסב לארוחה עם שניים מעסקניה הבולטים של הקהילה, חבר מועצת העיר שמחה שטיינברג ובני רוזנבוים. רגע לפני שהושלך אל מכונת השיקוף בהית'רו, הבטיח 'המשקפיים' שלא לגלות מאומה מהתחקיר בו עסק הביקור.

    תמונה 2 (3)

    היחיד שמהווה איום רציני על 'המשקפיים' הוא הזמר ליפא שמלצר, הידוע במבחר העצום של זוגות משקפיים המצויים באמתחתו. אותו ליפא, נחת השבוע בארץ, והרגיש "הכי בבית בעולם" כשגילה את זאבי פריד, אושיית המקהלות האמריקאית בנמל התעופה בן גוריון, בדרכו חזרה מחתונת אחיו. שעות הטיסה הארוכות, לא הצליחו למחות את החיוך הקבוע מפניו של הזמר:

    496899367968d3d8ff724f46be45cd5d

    העייפות הכריעה. הראש נוטה ליפול, ו'המשקפיים' נופלים מפנינו. אז ניפרד מכם לעת עתה באיחולי שבת שלום, לא לפני שנזמין אתכם לשתף אותנו בכל אפיזודה או תיעוד שברשותכם, בכתובת המייל: [email protected] ולציין: עבור 'המשקפיים'.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מעניין מאוד זה בקליינע של קוקר

    2. 3

      חלשששששששששששששששש………………….!
      איכס!! מה החפרנות הזאת?!
      הגזמתם!!!!!
      רכילות גרידא!!

    3. 2

      גועל נפש מרוכז וחקיינות זולה של תרבות זרה ומנוכרת.
      איכססססססססססססססססס